Huisstijl / logo / website vragenlijst
Regelmatig krijgen we de vraag bij de start van een nieuw project wat we van de opdrachtgever willen weten. Uiteraard gaan we uitgebreid en persoonlijk met je in gesprek om tot het beste eindresultaat te komen, maar wat huiswerk vooraf kan nooit kwaad! 😉
Voorbereiden briefing
- Wat is/wordt de bedrijfsnaam?
- Welke activiteiten voert het bedrijf uit?
- Wie is/zijn je doelgroep(en)?
- Op welk gebied richt je bedrijf zich?
- Wat is je elevator pitch? (Verkoop je bedrijf in 1 minuut.)
- Waarin ben jij uniek t.o.v. je concurrentie? (Wat is jouw unieke verkoopargument / unique selling point / USP.)
- Wie is/zijn je concurrent(en)?
- Wat vind je mooie logo’s en welke logo’s vind je lelijk en waarom?
- Wat vind je mooie lettertypen en welke lettertypen vind je verschrikkelijk en waarom?
- Wat vind je mooie kleuren en aan welke kleuren heb je een hekel en waarom?
- Welke websites vind je juist wel of niet mooi en waarom?
- Waarom ben je het bedrijf gestart?
- Denk goed na over het budget dat je beschikbaar hebt. Zeker bij online is er heel veel mogelijk, maar soms moeten er omwille van het budget een keuze gemaakt worden om iets niet of later uit te voeren.
- Is er een deadline?
- Zijn er bestaande social media kanalen en andere omgevingen achter een login? Zorg voor een overzicht van logingegevens:
- Facebook pagina > Beheerder toevoegen uitleg > Adres van de pagina doorgeven is ook genoeg. Dan vragen wij op afstand toegang tot de pagina aan.
- Instagram account > Logingegevens van de pagina doorgeven
- LinkedIn pagina > Beheerder toevoegen uitleg > Marco van Blijderveen toevoegen!
- Google Analytics > Gebruiker toevoegen > burnionl@gmail.com toevoegen als beheerder met alle rechten!
- Google Ads > Geef de ID van uw account door en we koppelen op afstand
- YouTube account > Gebruiker toevoegen > burnionl@gmail.com toevoegen als beheerder
- Google Mijn bedrijf account > Gebruiker toevoegen > burnionl@gmail.com toevoegen als eigenaar
- E-mail marketing programma (bijvoorbeeld MailChimp)
- FTP login gegevens
- Login gegevens huidige hosting / domeinregistrar
- Website beheer logingegevens
- Is er bestaand beeldmateriaal? Dat mag in overleg aangeleverd worden.
- Maak eventueel een online moodboard > http://www.gomoodboard.com/
- Welke communicatiemiddelen zijn er nodig om te maken? Zie voor meer voorbeelden de pagina drukwerk >
- Website
- E-mail handtekening
- Briefpapier (gedrukt en online sjabloon)
- Visitekaartjes
- Belettering bus
- Reclamebord
- Stickers
- Pennen
- Enveloppen
- Notitieblokken
- Etc…
Bekijk ook het blogbericht over ‘Wat kost een logo?‘